Rediger eller deaktiver bruger


 

Rediger bruger

Gå til indstillinger/administration/bruger. Her har du oversigten over alle dine licenser og listen over dine brugere, skal du vælge den bruger i listen, som du vil redigerer, ved at klikke på navnet eller på ‘Vis’ ude i højre side. Du kan nu redigere alle brugerinformationerne.

Dette er især praktisk, hvis brugeren skal have nyt kodeord, har skiftet mail adresse eller der er sket ændringer medarbejderens omkostninger.

Hvis du ændrer i medarbejderens navn, vil navnet på tilknyttede medarbejdere kun ændre sig på åbne sager. Ingen af ordrerne i arkivet vil blive opdateret med det nye navn.


 

Deaktiver/opsig/spær bruger i Minuba

Har du en medarbejder, som ikke længere skal have adgang til Minuba, så kan du deaktivere/spærre dem, så de ikke længere har adgang til systemet.

Når de er deaktiverede/spærret, vil du som administrator stadig kunne se brugerens historik, samt registrerede timer og materialer. Dvs. at alt det brugeren har foretaget sig forbliver gemt.

Når du er på listen over alle dine brugere under ‘Brugere’, skal du blot klikke på ‘Deaktiver’ når du har musen over den enkelte medarbejder. Medarbejderen vil nu fremgå under ‘deaktiverede medarbejdere’.

Når du deaktiverer en bruger, vil du kunne bruge dennes e-mail på en ny aktiv medarbejder. Hver unik e-mail kan kun bruges til én aktiv medarbejder, men samtidigt er muligt at have den tilknyttet flere forskellige deaktiverede medarbejdere.


 

Hvordan gendanner jeg en deaktiveret medarbejder?

I nogle tilfælde har du brug for at gendanne og aktivere en deaktiveret medarbejder, f.eks. hvis medarbejderen er blevet genansat.
Under afsnittet ‘Deaktiverede medarbejdere’ kan du se listen med medarbejdere som er deaktiverede.
Hvis afsnittet ‘Deaktiverede medarbejdere’ ikke er vist, så skal du aktivere visningen ved at klikke på knappen ‘Deaktiverede’ øverst på siden.

Find den medarbejder du ønsker at gendanne og klik på ‘Vis’.

Her klikker du på ‘Genaktiver medarbejder’ i højre side. Ved tryk på ”Genaktiver medarbejder” vil den tilknyttede e-mail automatisk blive brugt, hvis den ikke er taget i brug et andet sted.
Hvis det viser sig, at e-mailen er taget brug et andet sted, vil der komme en fejlbesked, der fortæller dig at denne e-mail er i brug.
Herefter vil det være muligt at redigere i mailadressefeltet og ’Genaktiver medarbejder’ knappen vil ændre sig til ’Gem og genaktiver medarbejder’.

Hvis du ikke har tilstrækkeligt med frie licenser til at genaktivere medarbejderen, så vil du blive tilbudt at købe en licens. Når der er frie licenser så bekræft, at du vil gendanne ved at trykke på ‘Godkend’. Medarbejderen er nu genaktiveret og medarbejderen kan nu logge ind.

Husk evt. at lave en ny adgangskode eller gensende velkomstmail, hvis medarbejderen skal have en ny adgangskode.


 

Kan jeg finde oplysninger om en deaktiveret bruger?

Under brugere kan du vælge at få vist ‘Aktive’ og ‘Deaktiverede’ brugere. Hvis du blot ønsker at se dine deaktiverede brugere, kan du skifte visningen ved at klikke visning til/fra øverst i venstre hjørne.

Du kan se historisk data på en deaktiveret bruger ved at klikke på indstillinger (tandhjulet) og vælge ‘ Timesedler’.

Brugere Timesedler i Minuba

Vælger du en periode i værktøjsbjælken, hvor den pågældende deaktiverede bruger har registrerede timer, vil de blive vist. Hvis du derefter klikker på deres navn, vil du blive ført til ‘Min Tid’, hvor du vil se deres kalender.


Forrige artikel: ‘Opret eller importer ny bruger’ Næste artikel: ‘Adgangskode’