Hændelsesforløb


 

Hvad er hændelsesforløbet?

Hændelsesforløb er en komplet log over de handlinger der er sket på både din arbejdsseddel, ekstra arbejde og faktura. Loggen fortæller dig, hvad der er sket, hvilken bruger der har lavet ændringen og hvilken dato og tidspunkt det er sket. På den måde, kan du nemt finde ud af hvad der er sket, hvis der er nogle ændringer på sagen, som du undrer dig over.

F.eks. når en medarbejder tilføjer et materiale på ordren, så bliver det automatisk skrevet i loggen.


 

Tjek fakturaen er sendt på mail eller EAN (NemHandel) i Hændelsesforløb

Har du lavet en faktura og sendt den til kunden kan du tjekke at forsendelsen gik igennem. Det kan du både gøre, hvis du sender faktura på mail eller via EAN-nummer (NemHandel).

 

Tjek om din faktura blev sendt på mail

Når du har sendt en faktura på mail, bliver der skrevet i hændelsesforløbet på selve arbejdssedlen, hvilken mail den er sendt til, hvem der sendte mailen og hvilken dag og tidspunkt.

I tilfældet af, at du kun har godkendt faktura uden at sende den på mail, vil der blot stå at fakturaen er godkendt.

Du kan desuden også se alle dine udgående mail fra Minuba ved at klikke på konvolut-ikonet oppe i højre hjørne.

 

Tjek om din faktura blev sendt på EAN nummer (NemHandel)

Når du har sendt en faktura via EAN-nummer, bliver der skrevet i hændelsesforløbet på selve arbejdssedlen. Her står hvilket EAN nummer der er sendt til, hvem der sendte fakturaen og hvilken dag og tidspunkt.


 

Tjek om din faktura blev eksporteret til økonomi systemet i Hændelsesforløb

Når du godkender din faktura bliver den eksporteret til dit økonomi system (afhænger af din opsætning af økonomi system). Du kan altid tjekke om eksporten er succesfuld eller om der skulle være sket en uventet fejl.

I dette eksempel er fakturaen blevet eksporteret succesfuldt til E-conomic.

 

Eksporten giver en uventet fejl

Skulle det ske, at fakturaen ikke bliver eksporteret til økonomi systemet, så kan du ligeledes tjekke hændelsesforløbet for at se, hvad der gik galt.

Der vil stå en forklaring på, hvorfor fakturaen ikke kunne komme over i økonomi systemet.

Ofte sker der fejl når:

Faktura nummeret findes allerede  i økonomi systemet. Minuba danner et fortløbende faktura nummer, og hvis næste nummer i rækken allerede findes i dit økonomi system, kan Minuba ikke eksporterer fakturaen.

Kunde information mangler på fakturaen. Er der ikke udfyldt essentielle kunde informationer, kan økonomi systemet ikke tage imod fakturaen.

Total beløbet er nul på fakturaen. Har du dannet en nul-faktura i Minuba vil de fleste økonomi systemer ikke kunne tage imod en faktura uden et “rigtigt” beløb.


Forrige artikel: ‘Behandl indkomne indkøbsfaktura’ Næste artikel: ‘Send et tilbud eller en ordrebekræftelse’