Tømrermester Løje: Bliv digital og brug tiden de rigtige steder!

Håndværker set nede fra og fra siden i arbejdstøj og med værktøjsbælte på

Med Minuba kan vi nemt fakturere og oprette nye opgaver

Kombinationen af fakturering, planlægning, overblikket og timeregistreringen i Minuba hjælper Nick Løje, som ejer Tømrermester Løje til en nemmere hverdag.

Nick startede Tømrermester Løje i 2018 og er en tømrervirksomhed i rivende udvikling. Siden implementeringen af Minuba er de gået fra 5 til 14 ansatte, og der kommer stadig flere ansatte til. I takt med at virksomheden er vokset, er antallet af opgaver steget stødt. Derfor havde Nick brug for et digitalt værktøj, som kunne vokse med ham og som hjælpe ham med at bevare overblikket på vækstrejsen.

Derfor anbefaler Tømrermester løje Minuba til andre

Vi skal være digitale

For Nick har det været vigtigt at digitalisere og standardisere arbejdsprocesserne for at kunne frigive tid til bl.a. at give kunderne den bedste service.

Derudover har han et ønske om at leverer den højest mulige kvalitet til kunderne: “Med Minuba har jeg standardiseret nogle processer, som har hjulpet mig til at kunne fokusere på den personlige relation til kunden. Det er vigtigt for os at kunne personliggøre de tilbud, som vi sender til kunderne. Men det kan vi kun, hvis vi har en skabelon, som vi kan arbejde ud fra og det har Minuba!“, udtaler Nick.

Ansatte hos Tømrermester Løje

Minuba giver mulighed for at bruge tiden på det, som er vigtigt

Medarbejderne i virksomheden stiller krav til Nicks planlægning af opgaver og timer, og der går ikke længe før han har dem i røret, hvis ikke opgaven allerede ligger klar til udførelse i deres Minuba: “Jeg planlægger medarbejdernes tid, og de følger op og sørger for at komme ud på nye, hvis jeg har glemt at smide dem på en sag.”.

De har med andre ord fået Minuba helt ind under huden, og er ikke bange for at påtage sig ansvar eller give Nick et kald, hvis der er informationer, som mangler eller kunden har ønsker til det udførte stykke arbejde. Det kan fx være ekstraarbejde eller tilbud, som de gerne vil have på en anden opgave.

Her er Nicks oplevelse også, at det er blevet meget nemmere at sende tilbud, efter de har fået Minubas ordrestyringssystem og fortæller “Selvom vi jo er vokset en hel del, og bunken af opgaver og tilbud dermed er steget, så er processen gået fra at have en hulens masse bunker hist og pist, til at alt er samlet i Minuba. Det er altså blevet meget nemmere at oprette alle tilbuddene, og vi benytter os af skabelonerne. Det giver os mulighed for at køre efter den samme tekst hver gang, som vi så kan personliggøre alt efter hvilken kunden det er.“.

Derudover er det blevet meget nemmere af fakturere: “Fakturering er blevet hurtig og generelt er alt bare blevet hurtigere – selvom vi har mere at lave. Det betyder at bunkerne og presset på mig er blevet meget mindre”, udtaler Nick.

Jeg vil anbefale Minuba til andre, og jeg har også allerede anbefalet Minuba til andre

Tømrermester Løje: Jeg blev anbefalet Minuba fra flere forskellige

Nick blev anbefalet Minuba fra flere forskellige. Men især Nicks kone, som arbejder hos Lekon Rådgivning har fremhævet Minuba af flere omgange. Hun kender nemlig til Minubas digital fakturerings og ordrestyringssystem igennem sit arbejde. Derfor var Nick heller ikke i tvivl om, at han ville skifte sin nuværende ordrestyring ud med Minuba.

Med Minuba har han ikke alene fået et system, der har gjort det nemmere at håndtere virksomhedens mange forskellige tilbud og arbejdsopgaver – både for folkene i marken og for Nick og Jesper på kontoret. Han har også fået et omfattende og veludviklet ordrestyringssystem, som sikrer en sammenhæng i den fortsatte udvikling af Tømrermester Løje.

Især brugervenligheden i Minuba var det, som gjorde at Nick valgte af skifte til Minuba. Men også kvalitetssikringsdelen spillede en stor rolle for Nick: “Der kommer flere krav til os som håndværkere. Der kommer flere krav til os i forhold til kvalitetssikring. Og den her del med at medarbejderne selv kan lægge billeder ind løbende. Når de er i gang med den her opgave. Det gør bare at min og Jespers del i kvalitetssikringen den er langt kortere. Hvis der er en kunde der gerne vil se, hvad det var vi lavede herover, så kan vi vise det frem, fordi vi har billeddokumentation på tingene.”

Man sparer tid, man sparer penge og det er sjovt at bruge tiden på det rigtige i stedet for at bruge tiden på det forkerte – og derfor valgte vi Minuba.

Vil du også i gang med at bruge Minuba?

Kontakt os på tlf: +45 7070 2037 og hør mere om, hvad Minuba kan gøre for dig og din virksomhed.

Del indholdet