Energikrise og nedgangstider kræver et solidt digitalt værktøj - Minuba

Energikrise og nedgangstider kræver et solidt digitalt værktøj

Digitalisering og overblik over opgaverne er vejen frem for SMV’er i de kommende års økonomiske nedgang, skriver Bygge- & Anlægsavisen.

 

Når det er gamle ordrer der stadig fylder i ordrebogen, og forbrugerne har trukket bremsen i forhold til nye husprojekter, skal håndværkerne tilpasse sig en helt ny situation.

Sådan lyder budskabet fra Lasse Lundqvist, der er konsulent i SMVdanmark i en artikel i Bygge-& Anlægsavisen.

Håndværkerne ser avancen pludselig falde markant og de mangler overklikket over, hvilke sager de faktisk tjener penge på.

"Minuba vil hjælpe håndværkere med at drive en professionel forretning - også i krisetider, og vi ser netop, at evnen til at skabe en forretning starter med et godt online værktøj.” - udtaler adm. direktør for Minuba, Casper Hassø Nielsen.

Minuba hjælper dig med overblikket

Det kan virke paradoksalt at sige nej til opgaver, men man skal være helt skarpe på, om det kan svare sig at acceptere en ordre.”, siger Lasse Lundqvist til Bygge- & Anlægsavisen.

Netop muligheden for, at se hvilke opgaver man tjener penge på eller ikke, er én af Minubas mange funktioner. Ved at digitalisere sin forretning, samler håndværkerne konkret data over brugte timer, materialer og ressourcer, som Minuba kan præsentere i form af tydelige rapporter under funktionen Ledelsesoverblik.

I dag kan langt de fleste arbejdsgange- og processer understøttes med digitale værktøjer som Minuba. De rette digitale værktøjer effektiviserer din forretning, så du kan fokusere på at optimere og effektivisere din forretning, så du både kommer til at spare tid og penge. Også i krisetider.