Minuba giver os det nødvendige overblik

Glas- og tømrervirksomhed med 140 år på bagen
Dagnæs Glaslager er en glas- og tømrervirksomhed i Horsens. Virksomheden har eksisteret siden 1881 og har dermed 140 år på bagen.
Den midtjyske håndværksvirksomhed har siden grundlæggelsen været ejet og drevet af familien Hansen, og drives i dag af femte generation med Michael Kallesø ved roret. Da den nuværende ejer Michael Kallesø Hansen overtog Dagnæs Glaslager fra sin far i 2004/2005, tilføjede han en tømrervirksomhed til glarmestervirksomheden. Det har skabt en positiv og tæt relation mellem de to håndværk. Det er især noget, som kunderne nyder godt af, og som har stor betydning for det midtjyske firma.
Dagnæs Glaslager er en moderne og effektiv håndværksvirksomhed, men det er de samme værdier, der kendetegner dem i dag, som da virksomheden blev grundlagt for 140 år siden.
Virksomheden løser alle former for glarmesteropgaver for private, boligforeninger samt erhvervs- og kommunale bygninger. De har specialiseret sig i rådgivning, levering og montering af butiksruder til detailbutikker og forhandler glas, lavenergiruder, termoruder, sikringsglas, glasafskærmning, bruseløsninger, plexiglas, spejle osv. Derudover løser Dagnæs Glaslager også tømrer- og snedkeropgaver og har specialiseret sig i alle typer renoveringsopgaver, moderniseringer og tilbygninger på villaer, sommerhuse og byejendomme. Endelig tilbyder virksomheden serviceaftaler, ejendomsvedligeholdelse og vinduespudsning til deres kunder.
Dagnæs Glaslager tror på, at jo mere man arbejder med tingene, jo dygtigere bliver man. Derfor er deres ansatte også specialiserede indenfor det område, som har deres interesse. Det betyder, at virksomheden har glade medarbejdere - Det smitter især af på kunderne. Netop det at kunne give kunderne den bedste service er også én af årsagerne til, at de har valgt at bruge Minubas online system til fakturering og ordrestyring, som både kan tilgås via computer og smartphone.

Professionel forretning med digital ordrestyring
Dagnæs Glaslager har anvendt Minuba til at administrere forretningen gennem de sidste mange år. Faktisk skal vi helt tilbage til 2014, hvor Michael havde siddet ved roret i ca. 10 år. Her blev han præsenteret for Minuba, som lige var det redskab, som han havde ledt efter for at digitalisere virksomheden.
Han var nemlig blevet træt af alle arbejdssedlerne på papir, og syntes det var enormt svært at håndtere det administrative med de mange bunker papir: ”Før Minuba brugte vi almindelige arbejdssedler på papir, hvilket vil sige, at der var papir overalt.. i store bunker”, udtaler Michael Kallesø Hansen.
Bedre overblik over virksomhedens mange opgaver
Med Minuba har det ikke den store betydning for Dagnæs Glaslager, om de har 45 eller 145 opgaver kørerende samtidigt. Med Minuba: ”… er det hele bare så overskueligt, simpelt og nemt at styre. Minuba giver os det overblik, som vi har brug for til at kunne håndtere de mange arbejdsopgaver på tværs af de forskellige arbejdsområder (tømrer og snedker, glarmester-glas-spejle, ejendomsvedligehold, vinduespolering osv.). Derudover hjælper Minuba til, at folkene tager ejerskab over de forskellige opgaver.”, udtaler Michael.
Når Michael har tildelt én af hans ansatte en arbejdsopgave (ordre), tager denne sig af både dokumentationen og beskrivelsen af:
- Hvad der er aftalt med kunden
- Hvordan tingene er udført
Det er også folkene i marken, som udfylder kvalitetssikring og dermed sikrer, at der foretages en grundig kvalitetssikring af tingene osv. Derudover kan Michael nemt følge med i rentabiliteten på opgaverne, som efter hans egne ord: ”.. bliver skåret ud i pap”. Med Minuba kan han hurtigt få overblik over sagen og økonomien, og dermed hurtigere se om der er noget, der springer i øjnene.
Med Minuba har virksomheden altså løftet den administrative del til et nyt niveau. Noget som Michael ser som en utrolig positiv ting, og som nok havde været svært uden hjælp fra Minubas online system til fakturering og ordrestyring.
Nemt at bruge både i marken og på kontoret
Når Michael bliver spurgt om, hvilken funktionalitet hos Minuba, som han sætter allerstørst pris på, så fremhæver han straks integrationen med underleverandørerne. Det synes han er enormt nemt at bruge og har et simpelt layout, som er nemt at håndtere. Men generelt er Minuba nemt at bruge – for både dem på kontoret og dem i marken. Hans ansatte bruger primært appen, hvor han selv mere bruger webversionen på computeren hjemme på kontoret i Horsens.
Generelt, når han anbefaler andre at bruge Minuba, så skyldes det, at det er nemt at komme i gang med: ”Det er ikke raketvidenskab at komme i gang og det er et af de bedste værktøjer, som jeg har i min kasse med værktøj. Man finder hurtigt ud af det, når man kommer i gang.”, udtaler han.

Travleste år til dato
Selvom kalenderen nu skriver februar 2021, og vi forsat står midt i en Corona-pandemi, som har sat en masse begrænsninger for danskerne i snart et år, så har Dagnæs Glaslager oplevet deres travleste år til dato! Dette er langt fra noget, som virksomheden eller andre kunne forudse, og de er meget tilfredse med 2020 rent forretningsmæssigt.
Derfor har de også været enormt glade for at have Minuba, som har hjulpet dem rigtig meget igennem de travleste perioder. På et tidspunkt havde virksomheden 152 igangværende sager. Med Minuba ved hånden lykkedes alligevel at bevare overblikket over sagerne lige fra tilbud til faktureringen.