Den midtjyske glas- og tømrervirksomhed, Dagnæs Glaslager Tømrer & Snedker, har anvendt Minuba til at administrere deres virksomhed siden 2014. Indehaver Michael Kallesø Hansen var på udkig efter et professionelt digitalt værktøj, som kunne hjælpe dem med at digitalisere deres håndværksvirksomhed.
Michael blev præsenteret for Minuba, som lige var det redskab, som han havde ledt efter - Han var nemlig træt af alle arbejdssedlerne på papir, og syntes det var enormt svært at håndtere det administrative med de mange bunker papir: ”Før Minuba brugte vi almindelige arbejdssedler på papir, hvilket vil sige, at der var papir overalt.. i store bunker”, udtaler Michael Kallesø Hansen.
Med Minuba har det ikke længere den store betydning for Dagnæs Glaslager, om de har 45 eller 145 opgaver kørerende samtidigt:
”Minuba gør bare at det hele er så meget mere overskueligt, simpelt og nemt at styre. Vi får det overblik, som vi har brug for til at kunne håndtere de mange arbejdsopgaver på tværs af de forskellige arbejdsområder (tømrer og snedker, glarmester-glas-spejle, ejendomsvedligehold, vinduespolering osv.). Derudover hjælper Minuba til, at folk at de ansatte tager ejerskab over de forskellige opgaver.”, udtaler Michael Kallesø Hansen.
Når Michael har tildelt en arbejdsopgave (ordre) til én af sine svende, tager han/hun sig af dokumentationen og beskrivelsen af, hvad der er aftalt med kunden og hvordan tingene er udført. Det er også folkene i marken, som udfylder kvalitetssikring og dermed sikrer, at der foretages en grundig kvalitetssikring af tingene. Derudover kan Michael nemt følge med i rentabiliteten på opgaverne, som efter hans egne ord: ”.. bliver skåret ud i pap”. Med Minuba kan man hurtigt få overblik over de forskellige sager, økonomien og nøgletallene, og dermed hurtigere se om der er noget, der springer i øjnene.
Med Minuba har virksomheden altså løftet den administrative del til et nyt niveau. Noget som Michael ser som en utrolig positiv ting, og som nok havde været svært uden hjælp fra Minubas online system til fakturering og ordrestyring.
Michael sætter allerstørst pris på integrationen med underleverandørerne i Minuba. Det synes han er enormt nemt at bruge og har et simpelt layout, som er nemt at håndtere. Men generelt synes han, at Minuba er nemt at bruge – for både dem på kontoret og dem i marken. Hans ansatte bruger primært appen, hvor han selv primært bruger webversionen på computeren hjemme på kontoret i Horsens.
Når han anbefaler andre at bruge Minuba, så skyldes det, at det er nemt at komme i gang med: ”Det er ikke raketvidenskab at komme i gang og det er et af de bedste værktøjer, som jeg har i min kasse med værktøj. Man finder hurtigt ud af det, når man kommer i gang.”, udtaler han.
For lige omkring en rund 10’er om dagen giver Minuba dig det, der skal til for at strukturere dine arbejdsprocesser, så du kan udvikle og forbedre din virksomhed.
Minuba demo aftale- og servicevilkår
Minuba aftale- og servicevilkår
Denne aftale er gældende fra oprettelse af DEMO-konto, og til et egentlig kundeforhold træder i kraft, eller DEMO-kontoen nedlægges.
DEMO kontoens formål er at give virksomheder i Minubas målgruppe mulighed for uforpligtende at afprøve Minuba. Ved oprettelse af DEMO kontoen, erklærer opretteren sig indforstået med at blive kontaktet af en af Minubas salgskonsulenter.
Tavshedspligt og konfidentialitet
Begge parter indvilger i, også efter DEMO periodens ophør, ikke på nogen måde at videregive nogen former for følsomme oplysninger vedrørende den modsatte part, herunder, men ikke begrænset til, kunde- og sagsinformationer, forretningsforbindelser og anden tilknytning til den modsatte part, herunder personer, virksomheder eller andre organisationer.
Ejendoms- og ophavsret
Minuba ApS har ejendoms- og ophavsret til Minuba. Kunden må under ingen omstændigheder overdrage Minuba eller relateret materiale til tredjepart, medmindre der specifikt forefindes en særskilt skriftlig aftale herom.
Kundeansvar
Alene Kunden er ansvarlig for enhver form for aktivitet der foregår ved brug af kundens DEMO-konti, herunder at huske at logge ud efter endt brug.
Kunden skal straks informere Minuba ApS om enhver form for uautoriseret brug af kundens kodeord eller DEMO-konti, samt en hvilken som helst anden form for sikkerhedsbrud som kunden kender til eller har mistanke om. Ligeledes skal kunden efter bedste evne straks forsøge at stoppe enhver uretmæssig kopiering og distribution af indhold, såfremt kunden har kendskab til dette.
Behandling af personoplysninger
Minuba ApS er overfor Kunden databehandler for de personoplysninger, som Kunden opbevarer og i øvrigt behandler i Minuba. For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”), for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.
Minuba ApS skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Minuba ApS’s overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.
Minuba ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Minuba ApS skal ved påtænkte skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte/ny underleverandør. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod den påtænkte skifte/ny underleverandør.
Minuba ApS påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.
Minuba ApS må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, så de behandlinger der er nødvendige for at Minuba ApS kan opfylde indgåede aftaler med Kunden, kan udføres, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Minuba ApS.
Hvis Kunden ikke instruerer Minuba ApS om andet, så er Minuba ApS berettigede og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.
Kunden må ikke anvende Minuba til behandling af andre kategorier af registrerede eller andre typer af personlige information, end det Minuba er beregnet til.
Minuba ApS har ret til, at anonymisere Kundens informationer og andre data, og anvende dem, enten selv eller i samarbejde med andre.
Minuba ApS er berettiget til at anvende Kundens data, herunder personoplysninger, i anonymiseret form, hvor det ikke er muligt at spore data eller personoplysninger til kunden eller nogen bestemt fysisk person, herunder i samarbejde med tredjemand
Ansvarsbegrænsning
Ingen af parterne er ansvarlige overfor den anden part i forhold til indirekte skader, følgeskader eller særlige skader, her inkluderet tab af profit, tab af data eller krav fra eventuelle tredje parter. Denne ansvarsbegrænsning er gældende uanset grunden til problemet, heri inkluderet, men ikke begrænset til, uagtsomhed.
Minuba ApS er ikke ansvarlig for eventuel uautoriseret adgang til, eller ændring af, kundens transmissioner eller data, materiale, informationer eller data der er sendt eller modtaget, uanset at data er blevet modtaget af Minuba ApS, samt enhver transaktion der indtastes i Minuba.
Tvister og uoverensstemmelser
Hvis denne aftale giver anledning til uenighed mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. I tilfælde af at en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres uenighederne efter dansk ret, idet Sø- og Handelsretten som aftalt værneting.