Banken sagde NEJ, Service Finans sagde JA

En af vores glade Minuba brugere er Johan fra Varberg Tømrer- og Ejendomsservice ApS.

Johan havde tidligere renoveret to kviste for en kunde, og havde i samme ombæring bemærket, at nogle af tagpladerne var løse.
Han anbefalede derfor kunden at få lavet et nyt tag, og lavede et tilbud på opgaven.

Kundens hus er så godt som betalt ud, og derfor ville hun i stedet hellere låne pengene i banken til at få lavet taget og lade friværdien stå.

”Brug din friværdi først” sagde banken. De ville altså ikke låne hende pengene, før hun havde tæret på friværdien i huset.
Hun fortalte derfor Johan, at hun måtte vente med taget.

I stedet anbefalede Johan hende at ansøge om et lån via Service Finans.

Johan fortæller:

”Det giver mig en mulighed for at han gå i dialog med kunden om at finde den rigtige løsning i stedet for en halv løsning.
Jeg ser det som et ekstra værktøj. Hvis en kunde eksempelvis skal have skiftet 15 vinduer i huset, og kun har økonomi til at få udskiftet 7 nu her, så ønsker han måske at afvente med at udskifte resten, og det ender med at koste kunden 2 x af alting” (opstart etc.)”

Så da Johan sendte kunden et nyt tilbud på det nye tag, havde han tilføjet et lånelink til Service Finans.

Kunden klikkede på linket og ansøgte om pengene, og her var der ikke nogen som helst krav om at bruge friværdien først – lånet blev nemlig godkendt.